BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

17 January 2010

episod 28

Saufa sakinah.


“Mama, mama ni naper? Ain panggil mama dah banyak kali.” Terkejut aku mendengar suara tinggi daripada Ain.

”Ain, mama cakap apa? Dengan orang tua jangan tinggi suara. No matter what. Ain belajar apa kat sekolah? Belajar nak tinggi suara kat mama ke?” Ain mampir dan memeluk aku daripada belakang.

“Ain mintak maaf. Ain cuma nak mintak tolong mama untuk buat kerja ni. Ain panggil mama banyak kali tapi mama tak jawab. Mama janganlah marah Ain” memang anak ini pandai mengawal kemarahan dan kesedihan aku.

“Mama tak marah ain. Mama terkejut dengar suara ain kuat sangat tadi. Maafkan mama ye.” Ain, permata hati. Menyakiti dia ibarat membunuh aku, melihat air mata dia ibarat melukakan aku. Anak yang jadi peneman dan pengubat rindu aku kepada semua di masa silam aku. Sungguh anugerah yang tak ternilai setelah aku melalui segala-galanya dengan sengsara.

“Dah, Ain buat kerja sekolah tu. Mama pergi buat hot choc tuk ain. Nanti mama tolong buat kerja sekolah tuh.” Pujuk ku meleraikan rasa resah di hati anakku.

“Ok, sayang mama. Tengkiu mama.” Aku turun ke dapur.

“Ina, kenapa ni? Mak dengar ina marah ain tadi ye?” sapaan mak mengejutkan aku.

“Urm ina tak sengaja.”

“Ina ada masalah ke?”

“Kenapa mak tanya ina macam tu? Muka ina ada nampak macam orang bermasalah ke?” soalku kembali.

“Mak tengok daripada Ina balik tadi, asyik menung je. Mak panggil banyak kali pun Ina tak dengar. Ina ada masalh kerja ke? Mari dudduk sini, cerita dengan mak.” Lembut suara mak memujuk aku.

“Tak ada apa-apa lah mak. Ina ok je. Mak tak nampak ni?” aku mempamerkan senyuman dengan gaya yang melucukan. “Mak jangan risau ye.” Potong ku sebelum aku berlalu menyudahkan hot choc kegemaran aina. Setelah meminta izin dari mak, aku kembali ke atas.

5 comments:

epy elina said...

hohohooh...
pndeknya part ni...
mcm x ada ksan pda pmbcaan...
pe pun smbung2x...

sinichies_girl88 said...

ala pendeknya...
ermmm apapun sambung lagi...
macam saufa lpas ni..
tak sabar ni uhuhuh
ermm cpt2 masuk n3 erk...
:)

princess shinita said...

knp pendek sgt..sambung cpt2 skit ye..

faridah said...

ala pendeknya...
x puas nak baca..
nak lg hehehe.,..

lovelysu said...

pendek ker?soe la itu yang terkeluar ideanya...sebenarnya dah lamer nak post new n3 tapi laptop wat hal tak buleh nak post.. tu yang lambat tu..soe